У 2018 році виповнюється100 років
від Дня народження видатного українського педагога,
засновника гуманістичної, новаторської педагогіки В.О. Сухомлинського.
Теоретико-практична спадщина В. Сухомлинського надзвичайно багатогранна.
Вона відзначається високим рівнем духовності, демократизмом і гуманізмом,спрямована
на освіту , творчий і духовний розвиток дитини, утвердження пріоритетів
загальнолюдських цінностей у суспільстві, виховання всебічно розвиненої
особистості, патріота України.
В
історії вітчизняної та світової
педагогіки В. Сухомлинський цілком заслужено займає визначне місце як
видатний педагог, гуманіст, мислитель та дитячий письменник.
На
найвищий щабель своєї педагогічної
творчості В. Сухомлинський піднявся у 60-ті
роки. Саме тоді з особливою виразністю і силою виявився його яскравий і
самобутній талант педагога –дослідника і педагога- публіциста, саме у ті роки
він написав найкращі книги,статті, художні твори для дітей та юнацтва: «Павлиська середня
школа», «Серце віддаю дітям», «Як ми виховували
мужнє покоління», « Праця і моральне виховання», « Сто порад учителеві»
та інші.
В.О. Сухомлинський стверджував,що за допомогою
книги учитель володіє душею дитини.
В. О. Сухомлинський про книгу та читання
* Якщо ви хочете,щоб молодь тягнулася до знань,
турбуйтеся про головні,найважливіші джерела духовної культури – бібліотеки.
* Бібліотека – це, насамперед, книжка.
* Незамінним джерелом знань і невичерпним джерелом твого духовного
багатства є книжка.
* Щоб
підготувати людину духовно до
самостійного життя, треба ввести її в світ книжки.
* Книжка повинна стати для кожного вихованця
другом, наставником і мудрим учителем.
* Книжка була
і буде однією із провідних сил виховання, а читання повинно стати головною
духовною потребою людини.
* Якщо мрієш
стати справжньою людиною, читай книгу.
* Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.
* Читання повинно тісно пов`язуватися з навчанням.
* Знання літератури тісно пов`язано з моральним вихованням людини.
* Творчість
засобами слова входить у духовне життя дитини, стає такою самою потребою, як
потреба слухати музику.
Немає коментарів:
Дописати коментар